22 Temmuz 2015 Çarşamba

Silber- Kerstin Gier | Kitap Yorumu

Kitap: Silber
Yazar: Kerstin Gier
Tür: Young Adult, Fantasy
Seri: Rüyalar Kitabı #1
Goodreads Puanı: 4.13 

Rüyaların gizemli ülkesine, merak uyandıran bir yolculuk…

Kertenkele tokmaklı, gizemli kapılar; konuşan taş heykeller ve elinde baltasıyla, delirmiş bir bakıcı… Liv Silber'ın rüyaları son zamanlarda epey tuhaflaşmıştır ve içlerinden biri fazlasıyla kafasını kurcalamaktadır. Bu rüyada geceyarısı dört çocuğun gizemli ve karanlık bir ayin gerçekleştirdiği bir mezarlıktadır. Üstelik Liv bu dört genci normal yaşamında tanımaktadır çünkü Grayson ve üç arkadaşı gerçekten vardır.

Liv kısa süre önce bu dört gencin okuduğu okula kaydolmuştur ve aslında hepsi iyi çocuklardır. Mezarlıktaki geceden daha korkutucu olan, arkadaşlarının Liv'in rüyada söylediği ancak gerçek hayatta hiçbir şekilde sözünü etmediği şeyleri bilmesidir. Çocukların bunu nasıl öğrendiğini çözmek ise, bilmeceleri çok seven Liv'in uzak duramayacağı kadar çekici bir gizemdir…

"Okurları kesinlikle memnun edecek. Dört yüz sayfa yetmiyor ama neyse ki devamı yolda."
-Karin Wehrheim-

"Aşırı eğlenceli, aşk dolu, gizemli bir rüya."
-Brigitte-

"Sempatik ve özgüvenli başkahramanıyla hassas ilk aşklara dair merak uyandırıcı bir roman. Daha ne olsun ki?"
-Stefanie Leo-
(Tanıtım Bülteninden)





Çok mutluyum dostlar! Hiçbir beklentimin olmadığı hatta sevmeyeceğimi düşündüğüm bir kitabı çok sevdim. Bir okur için bundan daha mutluluk verici bir şey olabilir mi?

Kerstin Gier'ı Aşk Tüm Zamanların İçinden Geçer adlı serisinden tanıyoruz zaten. O seriyi okuyup beğenmiş olanlar eminim ki Silber'i de almıştır. Ben bu yorumu diğer serisini sevmeyip, bu kitaba şans verip vermemek konusunda kararsızlık yaşayanlara yönelik yapacağım.

Kısaca konusuna geçersek; Liv ve kardeşi resmen göçebe hayatı sürüyorlar. Annesi ve babası ayrıldığından beri ve durmadan işleri dolayısıyla taşındıkları için hiçbir yerde kalıcı evleri olmamış. Liv ve kardeşi anneleri Londra'da kalıcı bir iş bulunca büyük hayallere 'yeni kalıcı' evlerine taşınmaya gidiyorlar. Tabii ki her şey planladıkları gibi olmuyor. Annesi ve erkek arkadaşı da kendi planlarını kurmuşlar. Ayrı bir eve değil annesinin erkek arkadaşının evine taşınıcaklar. Böylece yeni okul ve yeni iki kardeş -annesinin erkek arkadaşının da iki çocuğu var- başa çıkmaları gerekiyor. Tabii Liv'in bir anda görmeye başladığı gerçekçi ve kapılarla dolu rüyaları da es geçmemek lazım. Liv'in üvey kardeşlerinden biri olan Grayson'ın gizemli davranışlarıyla, kızımızın içindeki Sherlock Holmes dışarı çıkıyor ve böylece rüya yolculuğuna başlıyoruz.


 
Silber kitabının tanıtım filmi.


Konusundan kısaca bahsedicem demiştim ama yine kendimi durduramayıp bir sürü şey anlattım. Ama yukarıda bahsettiğim hiçbir şey spoiler değil, içiniz rahat olsun.

Silber'in dili gerçekten çok sevimliydi. Okurken sizi hiç yormayan, tek oturuşta bitirebileceğiniz bir kitap. Hatta o kadar akıcıydı ki kitap bittiğinde keşke bi 400 sayfası daha olsaydı diye hayıflandım biraz. Karakterlere iyice ısındım, olay örgüsü akıp gidiyordu. Burada çevirmene de teşekkür etmek lazım gayet güzel bir iş çıkarmış ve duyduğuma göre orijinal dilinden çevrilmiş. Ve bu kitapta uzun zamandır olmayan bir şey oldu ve her karakteri sevdim. Tüm karakterler oldukça keyifliydi, ilerleyen kitaplarda hepsini daha yakından tanımak için sabırsızlanıyorum. Özellikle Henry. *-*

Silber'de ana karakterin yaşı küçük. Yeni 16'sına giriyor ama bu durum okuma zevkinizi baltalayacak bir durum değil zira Liv 16 yaşında olup 26 yaşındakilerin bile yapamayacağı şeyleri başarmıyor. Belki de hikayeyi bu kadar sıcak kılan buydu.
Yazımı sonlandırmadan önce kitabın cildinden ve baskısından bahsetmek istiyorum; sanırım Silber kitaplığımdaki en güzel kitap. İç tasarımı filan çok güzel, bayıldım.

Sonuç olarak ben kitabı öneriyorum. Okurken insanı zorlamayacak ve şu sıcak yaz günlerinde hiçbir şeyi düşünmeden bir oturuşta kitap bitirmenizi sağlayacak bir hikaye.

Puanlama: 4.7/5

Not: İçinizde hâlâ alıp almama konusunda kararsızlık yaşayanlarınız varsa en azından bir kitapçıya gidip ilk iki bölüme göz atmanızı öneriyorum.

4 yorum:

  1. Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum... biraz daha güncelliği artırırsanız harika olacaktır.

    full hd film izle
    Film izle

    YanıtlaSil
  2. Ben daha okumadım ama alacağım bu yakınlarda. Ayrıca bu yazarın kitaplarının Türkiye'de çıkan kapakları gerçekten de çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  3. Ya şu an serinin üçüncü kitabını okuyorum ama kitapta matbaa hatası var. Kafayı yemek üzereyim. En heyecanlı yerdeyim ama 400.sayfadan 389 a geçiyor ve o 401.sayfa yok! Aynı olay bu seferde 403.sayfadan sonra oluyor 404 ve 404.sayfalar yerine 392 ve 385.sayfalar var. Cidden o sayfalarda ne yazdığını okumam lazım. Kitabı değiştiremem de. Eğer sizde varsa buray o sayfaları ekler misiniz? Lütfen gerçekten buna ihtiyacım var. Hatta 400. Sayfadan itibaren sonuna kadar eklerseniz o kadar mutlu olurum ki ağlayabilirim... Lütfen bana cevap verin.

    YanıtlaSil

Bunlar da ilginizi çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...