7 Aralık 2014 Pazar

Aşık Kim?- Vefa Enver| Kitap Yorumu






Kitap: Aşık Kim?
Yazar: Vefa Enver
Tür: Günümüz Aşk (?)
Yayınevi: Ephesus Yayınları
Seri: -



Nehir; yirmi iki yaşına kadar ikiz kardeşi Irmak'ın ihtişamlı varlığının gölgesinde kalmış, sade ve duru güzelliğine tezat duygusal ve karmaşık kişiliğe sahip bir genç kız… "Biliyor musun, senin vakti gelince açacak bir gonca olduğunu düşündüm hep ve bence artık vakti geldi, Nehir. Bunu daha fazla uzatmanın anlamı yok. Kendine güvenmeli ve tüm güzelliğinle açmalısın. Ayrıca titreyip durmaktan da vazgeç. Bırak karşındakiler titresin."O iflah olmaz bir hayalperest, umutsuz bir romantik. Mükemmel erkeği bekleyecek kadar saf olmasa da, kendi için mükemmel olanı bekleyecek kadar inatçı ve kararlı…

Bakışlarını gökyüzüne çevirip, umutla parlayan aya baktı. Ve kendi kendine mırıldandı. "Acaba bir gün kendi peri masalımın başrolünü oynayacak mıyım?" Fakat konu erkekler, daha doğrusu Mert olduğunda, tam anlamıyla inatçı ve sivri dilli cadının teki oluyor…"Ne kadar edepsizsiniz, Mert Bey!" "Elimde değil Nehir Hanım, sizi görünce edepli halimden eser kalmıyor!"

Mert; istediğini elde etmeye alışmış, genç, hırslı ve başarılı bir iş adamı. Aşka inanmayıp, evliliği aileler arasında bir çeşit iş anlaşması olarak görüyor... Evlilik, Mert için görevden başka bir şey olmayacaktı. Asla aşk evliliği yapmayacağını biliyordu. Zamanı geldiğinde, çıkarları doğrultusunda en uygun seçimi yapacağından şüphesi yoktu. Yine de önünde Nehir'e doyacağı uzun bir süre vardı. O, âşık olduğu kadına sahip olmak için her şeyi göze alabilecek derecede çılgın, ama onunla evlenmek istemeyecek kadar katı mantıkla hareket eden bir erkek…

"Ah, yani âşık olacak kadar özelim ama evlenecek kadar değil. Öyle mi? Neden? Yeterince zengin olmadığım için mi?" Mert'in Nehir'den vazgeçmeye niyeti yok. Nehir'in ise mükemmelden daha azına razı olmaya… Aşk, tutku, iniş ve çıkışlarla dolu bu ilişkideki çekişmeleri sonlandıracak hangisi olacak dersiniz? Aşk mı, mantık mı?
(Tanıtım Bülteninden)






Nihan (@thpensieve) tarafından paylaşılan bir fotoğraf ()



Bir Türk yazar denemesinden daha sonra karşınızdayım! Çok fazla günümüz Türk yazarlarını okumuyorum bildiğiniz üzere ama bunu değiştirmek için sık sık denemeler yapıyorum. İlk denemem Duygu Özlem Yücel'in Dengesiz Bir Aşkın Anatomisi adlı kitabıyla olmuştu ve ben çok memnun kalmıştım. Daha sonra büyük bir hevesle Asude'nin Dikkat! Aşk Çıkabilir kitabını okumuştum ve her ne kadar tepki alsam da sevmemiştim. Hala da abartıldığını düşünüyorum. Eh durum böyle olunca Vefa Enver'in kitabına da korkarak başladım ama korktuğum olmadı. Tam istediğimi bulamasam da oldukça güzel bir okuma süreci geçirdim. Zaten bir oturuşta bitti.

Nehir her zaman kendini ikizinin yanında sönük hissetmiştir. Kendine güvensiz, ürkek ve çirkin olarak geçirdiği yılların ardından ilişkisi olan herkese gıpta ile bakıp asla böyle bir şey yaşayamayacağını düşünüyordur. Bir gün en yakın arkadaşı Sezin'in ısrarı ile bir partiye zorla götürülene kadar. Tabii kızımız hemen aşık olduğunu düşünmüyor ama Mert ile olan garip etkileşiminden sonra! onu da aklından çıkaramıyor. Aylar sonra kuzeni Oğuz aracılığıyla onunla iş yapmak zorunda kalana kadar da kendini o gece yaşananların gerçek olmadığına inandırmış. Tabii işler beklediği gibi gitmeyecek ve biz çok sevimli bir kitap okuyacağız.

Öncelikle yan karakterleri biraz abartılı buldum. Erkek kapma yarışı mı demeliyim tam olarak bilmiyorum ama partiye giderken o benim olucak bu da benim olucak tarzı muhabbetleri yapmacık buldum. Belki de cidden öyle tipte kızlar vardır ama ben çevremde denk gelmediğim için böyle düşünüyorumdur bilemem. Ayrıca Nehir'in ikizi de biraz zorlama bir karakter gibi geldi bana -özellikle de ilişkisi- .

Yukarıda belirttiğim gibi sorunlar dışında bir iki gözüme batan yer daha vardı ama şimdiden unuttum bile o noktaları. Sonuç olarak sevdim ben bu kitabı. Okurken elimden bırakmak istemedim acaba ne olucak, nasıl barışacaklar, nasıl davranıcaklar sorularıyla sayfaları hızlı hızlı okudum. Şimdi aklımda şu soru belirdi, Aşık Kim? Vefa Enver'in en iyi romanı mı? Eğer değilse ve bundan daha iyi kitapları varsa alınacaklar listeme yeni kitaplar eklemek zorunda kalacağım. *-*

Not:3/5


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlar da ilginizi çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...