24 Ekim 2014 Cuma

Son İsyan- James Dashner | Kitap Yorumu


Kitap: The Death Cure
Yazar: James Dashner
Tür:  Young Adult, Dystopia
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Seri: Labirent (#3)
Goodreads Puanı: 3.81


Her şeyin sonu geldi!

İSYAN, Thomas'ın her şeyini almıştır: hayatını, anılarını ve sonunda arkadaşı olan Kayranlıları. Ama artık sona ermiştir. Son bir testin ardından Deneyler tamamlanmıştır.

Kurtulan olacak mı? Ama İSYAN, Thomas'ın onların düşündüğünden çok daha fazlasını hatırladığını bilmemektedir. Ve Thomas artık söyledikleri tek kelimeye bile inanmayacaktır!

Gerçek dehşet verici olacak. Thomas Labirent'i yenmiş, Alev'de hayatta kalmıştır. Arkadaşlarını kurtarmak için her türlü riski göze alacaktır. Ancak bu kâbusu sona erdirecek tek şey, gerçeğin ta kendisidir. Artık yalan yok.

"James Dashner'ın kitaplarına başlamadan önce derin bir nefes alın."
-Deseret News-

"Hayranlarının Sineklerin Tanrısı, Açlık Oyunları ve Lost'un birleşimi olarak tanımladığı, olağanüstü bir hayatta kalma hikâyesi."
-EW.com -







Çok mutsuzum, hayal kırıklığına uğradım ve köpürüyorum. Uyumsuz serisinin final kitabı bile bundan daha güzeldi yahu. Halbuki Labirent serisinin ilk iki kitabını çok severek okumuştum, her ne kadar eksiklikleri olsa da oldukça güzel kitaplardı.
Ay neyse, direk konudan kısaca bahsedip yoruma geçmek istiyorum. Birinci kitabın yorumunu okumak için buraya, ikinci kitabın yorumunu okumak için de buraya tık. Diğer kitapları okumayanlar için spoiler içerir. Son İsyan hakkında çok fazla spoiler vermemeye çalışacağım.

Alev Deneyleri'nin sonunda Thomas'ı bir odaya kapatıyorlardı bildiğini üzere. Kitap kaldığı yerden devam ediyor. Thomas zaman kavramını yitirmiş, odaya kapatıldığından beri duş almamış ve kimseyle konuşmamış. Teressa ile olan bağı da kopmuş durumda, Thomas'ı ayakta tutan ve delirmemesini sağlayan tek şey içindeki nefret. Bir gün kapı aralanıyor, Fare Adam içeri girip testlerin tamamlandığını ve son bir aşama kaldığını söylüyor. Ve dışarı çıkmasına izin veriyorlar, arkadaşlarıyla yanyana geldiği gibi kaçış planı yapıyorlar ve kaçıyorlar da. Bundan sonrasını da okuyup görün. *.*



En rahatsız olduğum şey yazarın ilk iki kitapta cevapsız bıraktığı sorulara son kitapta da cevap alamamış olmamız. Dişe dokunur tek bir bilgi öğrenemeden, üstüne yeni kişiler ve sorular ekleyerek daha fazla cevapsız soru bırakarak yazarın nasıl bir final kitabı yazdığına anlam veremedim. Kitap daha çok seri devamı gibiydi. Thomas'ın geçmişini öğrenmemek için ısrar etmesi, Brenda söylediği şeyleri açıklayacakken onu susturup önemi olmadığını söylemesi beni delirtti. Sanki yazar daha önce yazdığı şeylere kılıf uyduramamış da  karakter aracılığıyla geçiştirme yapmış hissine kapıldım.

Zorlama bir iki olay, bir dünya cevapsız soru ve gereksiz ölümlerle dolu bir kitaptı benim için. İlk iki kitabı ne kadar sevdiysem son kitapta o kadar hayal kırıklığına uğradım. Keşke seri devamı olsaydı da ne muhteşem bir kitap olduğunu anlatsaydım burada. Seriyi bitirmek için okuyun derim ama çok beklentiye girmeyin. Belki senaristler bir güzellik yapar da filmde sorularımıza cevap alırız, umudum o yönde.

Not: Çok kısa yazmışım, postu düzenlerken farkına vardım. İçimden gelmemiş herhalde ama ne hissettiğimi anlamışsınızdır. ^^

Puanlama: 3/5

7 yorum:

  1. Ya Thomas'ın geçmişini öğrenmek istememesi beni de delirtti ama onun dışında ben bu seriye bayıldığımdan son kitabı da çok beğenerek okumuştum.Gereksiz ölümler olması gerçekten çok saçmaydı,o ayrı -.-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seriyi ben de cok seviyordum, hatta ilk iki kitabı çoğu kişiye karşı savundum da. Ama final kitabı olarak hiç güzel değildi.

      Sil
  2. Son İsyan'ı bitirmeme çok az bir şey kaldı, ama bende final kitabına göre biraz eksik buldum kitabı. Alev Deneyleri hala favorim :D Bakalım son sayfalar kitaba artı puan vermemi etkileyecek mi :D

    YanıtlaSil
  3. Kitabı bitirdikten sonra ki yorumunu çook metak ediyorum. Yorumumda da bahsettigim gibi tam hayal kırıklığıydı benim için. :D

    YanıtlaSil
  4. Devam kitaplarının genelde düştüğü duruma labirent serisi de düştü: başarılı bir giriş, kurguyu toparlayan orta karar bir gelişme ve başarısız bir sonuç. Kısaca kitap bu aslında... :)

    YanıtlaSil
  5. arkadaşlar yeni kitap labirent:ölüm emri kitabında sanırım sorularımızı cevaplandırabileceğiz aldım ama daha okumaya fırsatım olmadı

    YanıtlaSil
  6. kitabın ek kitabı çıkacakmış yapım aşamasındaymış 2016 da çıkacakmış ama bizde ne zaman çıkar bilmiyorum o kitapta labirentten önceki hayatlarını anlatılcakmış

    YanıtlaSil

Bunlar da ilginizi çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...