6 Ekim 2014 Pazartesi

Bay HiçKimse- Allen Zadoff | Kitap Yorumu



Kitap: I Am the Weapon
Yazar: Allen Zadoff
Tür:  Young Adult, Thriller
Yayınevi: Martı Yayınları
Seri: The Unkown Assassin (#1)
Goodreads Puanı: 3.94



O hiçbir şeydi. Görev ise her şey.

Mükemmel bir askere ihtiyaçları vardı: Bu asker korku, sempati ve öfke duymadan her durumda görevini yerine getirecek; insanları öldürüp duygusal yaralar almadan yoluna devam edecek biri olmalıydı.

Bu yüzdenismi ya da geçmişi olmayan birini yarattılar; mükemmel asker Bay Hiçkimse'yi.

Bay Hiçkimse, sürekli okul değiştiren, çok az kişinin fark ettiği ve etrafındakilerin hakkında fazla düşünmediği biridir. Yeni bir şehirde,yeni bir lisede, yeni bir isimle ortaya çıkar, arkadaşlar edinir ama hiçbir yerde uzun kalmaz. Sadece yeni arkadaşlarının ailesinden birinin ölümüne neden olana kadar oradadır… Görev başarıyla tamamlanır, Bay Hiçkimse bir sonraki görevini gerçekleştirmek üzere ortadan kaybolur; ta ki onu derinden sarsan son olaya kadar…

"Yazarın, 'Genç James Bond' tadında yarattığı etkileyici karakter Bay Hiçkimse, gizem ve heyecan peşinde koşanlar tarafından çok sevilecek."
-The Book Zone-
(Tanıtım Bülteninden)




Bay HiçKimse arka kapak yazısını okuyarak aldığım nadir kitaplardan biri. Bildiğiniz üzere genelde kitap alırken arka kapak yazısını okumam, Goodreads puanına ve türüne bakarak kitap satın alırım. Markette kitabı indirim kısmında görünce elime alıp incelemek istedim, almak gibi bi niyetim de olmadığı için arka kapağını okudum ve görüldüğü üzere hemen satın aldım. Kitabın konusu çok ilginç geldi bana, daha önce bu tipte filmler izlesem de hiç kitabını okumamıştım. Güzel bir değişiklik oldu benim için. Neyse, lafı daha fazla uzatmadan kitabın konusuna geçmek istiyorum.

Yeni görevindeki adıyla Benjamin 16 yaşındadır ve şehir şehir dolaşarak hedefindeki insanları öldürmek için liseye kaydoluyordur. Anlayacağınız üzere Ben bir askerdir ya da asker gibi yetiştirilmiştir de diyebiliriz, onun Anne dediği kişi tarafından eğitilmiştir ama bu kadın öz annesi değil. Ve görevleri de Baba dediği kişiden alıyor, daha önce hiç görmediği bir adamdan. Hatırladığım kadarıyla 3 yıldır sistemin içinde ve aldığı görevlerin nedenlerini sormuyor. Anne ona bir vatan sever olduğunu ve yaptığı işleri ülkesinin güvenliği adına yaptığını söylüyor ve Benjamin de ona güveniyor. Ama son aldığı görev diğerlerinden farklı, hem görev süresi daha kısa -5 gün- hem de görev sırasında başına gelen beklenmedik unsurlar var. Eh işin içine de güzel bir kız girince Benjamin daha önce yapmadığı şeyi yapıyor ve birazıcık görevinden şaşıyor. Böylece olaylar başlıyor.

Kitabı sevdim, suç-gizem türündeki romanları seviyorsanız bir göz atabilirsiniz ama sakın beni yanlış anlamayın muhteşem bir polisiye demiyorum bu kitaba. Boş vaktiniz varsa ve kitabı zaten satın aldıysanız size güzel zaman geçirtebilecek bir kitap. Kitabın dili de oldukça güzeldi, ilk başlarda ''şunu yaptım, buraya gittim.'' tarzındaki cümleler yüzünden bir türlü ısınamamıştım ama sonra gözüm alıştığı için rahatsız olmadan kitabı bitirebildim. Ayrıca kitabın bölümleri de kısa kısaydı, yatmadan önce okurken bana büyük kolaylık sağladı. Kitapta beni en çok rahatsız eden ve puan kırmama neden olan şey ana karakterin yüzeyselliğiydi. Tam olarak ne düşündüğünü ve hissettiğini anlayamıyoruz çünkü o da kendini anlamıyor. Çok uzun zaman önce bir şeyler hissetmeyi bırakmış. Tek yaptığı; görevi öğren, insanların içine sız ve güvenlerini kazan, hedefi öldür, oradan uzaklaş ve bir sonraki görevi bekle. Duygu yok, his yok. Tabii bu da bize yansıyor, yayınevi devam kitabını çıkarır mı emin değilim ama çıkarırsa kesinlikle okumak istiyorum.

Sonuç alarak mutlaka gidin alın diyemem ama eğer elinizde varsa bu kitap ya da Kiler marketindeki indirime gidip alacak kitap bulamıyorsanız göz atabilirsiniz. Ben oldukça sevdim.

Puanlama: 3.5-4/5



2 yorum:

  1. Mimlendin! :)
    http://fusyamsidusunceler.blogspot.com.tr/2014/10/mimlendim-3-book-challenge-tag.html

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabın filimindi bulamadım yardımcı olurmusunuz?

    YanıtlaSil

Bunlar da ilginizi çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...