19 Ocak 2014 Pazar

Demir Kral- Julie Kagawa| Kitap Yorumu


Kitap: Demir Kral
Yazar: Julie Kagawa
Tür: Fantasy, Young-Adult, Paranormal
Yayınevi: Pegasus
Seri: The Iron Frey (#1)



Evde ve okulda çevresine uyum sağlayamayan Meghan on altıncı yaş gününde hayatında bir terslik olduğunu hisseder. Karanlık bir yabancı onu izlemeye ve muzip dostu aşırı korumacı davranmaya başlamıştır. Ancak gerçek, bütün tahminlerin ötesindedir; genç kız, efsanevi bir peri kralının kızı ve ölümcül bir savaşın en önemli piyonudur.
Bu gerçekle yüzleşen Meghan, kardeşini perilerden kurtarmak, hiçbir perinin yüzleşemeyeceği gizemli bir canavarı durdurmak ve doğuştan hakkı olan güçleri yönetmek için ne kadar ileri gidebileceğine kendi bile şaşıracaktır. Bu macerada ona tuhaf bir ekip eşlik edecektir: en yakın dostu, fazlasıyla ilgili ve şakacı Puck; sürekli ortadan kaybolan kedi Grimalkin… Ve yasak aşkın vücut bulmuş hali, soğuk kalpli Prens Ash.
"Demir Kral, fazladan romantizmle birlikte Alice Harikalar Diyarında, Narnia Günlükleri ve Yüzüklerin Efendisi nin sihrini, hayal gücünü ve macerasını yaşatıyor."
-Justine-











Uzun zamandır merakla beklediğim Demir Kral'ı sonunda okudum. Büyük beklentilerle başladığım kitap ne yazık ki beni yeterince tatmin etmedi. Ama iyi yönden düşünürsek Demir Kral, bana çok iyi ders oldu; artık
kitaplara büyük beklentilerle başlamayacağım.
Demir Kral beklentimi karşılamadı dediğime bakmayın siz, oldukça güzel ve orijinal bir kitaptı. Yoğun bir sınav haftası geçirmeme rağmen çabucak okuyup bitirdim.

Tam olarak beklentilerimi karşılamama nedenlerine gelirsek; öncelikle uyarılmasına rağmen Meghan'ın ağzı bir karış açık tehlikeye bakıyor olması beni çileden çıkardı. Kendini kurtarmak adına en ufak bir çaba gösterdiğini düşünmüyorum, bu durum kaç kere gözlerimi devirmeme neden oldu bilmiyorum. Sanırım daha sert karakterleri okumayı seviyorum. Meghan'dan bahsetmişken, karakterlere genel olarak ısındım ama açık ara en favori karakterim Grimalkin. Team Puck ya da Team Ash değilim şimdilik ikisine de mesafeli yaklaşıyorum. Yazarın betimlemeleri tam kararındaydı, ara ara okumayı bırakıp o dünyayı gözümden canlandırmak çok eğlenceliydi. Ayrıca kitabın dili akıcı ve anlaşılırdı, yeni bir dünyayı okumama rağmen her şey aklımda hemen yer edindi.

Her ne kadar kitap beklentilerimi tam olarak karşılamasa da benden 4 puan almayı başarıcak kadar güzeldi. Fantastik severlerin kesinlikle göz atması gereken bir kitap Demir Kral, tavsiye ediyorum.

Puan: 4/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlar da ilginizi çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...