6 Kasım 2013 Çarşamba

Gölge ve Kemik- Leigh Bardugo| Kitap Yorumu


Kitap: Gölge ve Kemik
Yazar: Leigh Bardugo
Tür: Fantasy- Romance- Paranormal
Yayınevi: Martı Yayınları
Seri: Grisha Serisi



Onu yalnızca geçmişi... geleceği ise bir tek o kurtarabilir...
"Bekle!" diye sesimi yükselttim ama o çoktan arkasını dönmüştü. Kolunu tuttum, bizi izleyenlerden gelen şaşkınlık dolu seslere aldırış etmedim. "Bir yanlışlık olmalı. Ben... düşündüğünüz gibi..." Yavaşça bana dönüp kolunu tutan elime ters ters bakınca sustum. Elimi çektim ama öyle hemen geri adım atmayacaktım. "Ben düşündüğünüz kişi değilim," diye fısıldadım çaresizce.
Karanlıklar Efendisi biraz daha yakınıma geldi, sadece benim duyabileceğim bir sesle, "Kim olduğunu bildiğini hiç sanmıyorum!" dedi.
"Zengin fantastik öğelerle oluşturulmuş bir dünya, büyüleyici kurgu ve sizi kendine bağlayan duygusal bir kanca gibi... Sayfaları çevirirken kendinizden geçecek, final sahnesinde tüm tahminleriniz yanlış çıkacak ve doruk noktasında alnınızdan vurulmuşa döneceksiniz!"Horn Book Magazine
"Bu büyüleyici dünya, içinde birçok tuzak barındırıyor. Mitolojiyle süslenmiş ve inandırıcı karakterlerle güçlendirilmiş roman sarsıcı sürprizlerle heyecanı ve adrenalini zirveye ulaştırıyor. George R. R. Martin ve J. R. R Tolkien hayranlarına özellikle tavsiye edilir."RT Book Reviews
"Baş döndüren, eşsiz bir dünyada beklenmedik sürprizleri olan muhteşem bir kitap. Fantastik roman severlerin gözdesi olacak."Library Journal
"Etkileyici betimlemelerle dolu, entrika ve akıl almaz büyülerle süslenmiş, içinde pek çok sürpriz barındıran bu macera aynı zamanda romantizm ile tehlikeli bir tutkuyu da bir arada sunuyor."Publishers Weekly
"Leigh Bardugo sihirli parmaklarıyla harika bir roman yaratmış. Karakterler oldukça gerçekçi, kurduğu dünya ise bir o kadar egzotik ve hareketli. Fantastik tür okuyucuları bu seriye bayılacaklar."Booklist






Bu kitaba başlamadan önce elimde Aşk Adında Hayat vardı. Kitap bir türlü akıp gitmezken gözüm hep kitaplığıma takılmaya başladı. Bir kaç sayfasına bakarım diye elime aldığım Gölge ve Kemik, sabaha karşı bitmişti. Ağzım bir karış açık ''Devamı nerede!?!?!'' diye sızlanmaya başladım tabii hemen.

                                                            *****

Gölge ve Kemik okuduğum en güzel kurgulardan biriydi. İlk söylemek istediğim okurken yeni kavramlarla karşılaşıyoruz, sonuçta yazarımız bize yepyeni bir düzen sunuyor ve onu öğrenmek inanın çok zahmetli. Kim kimdi? Bunlar hangi Grisha sınıfındandı? gibi sorularlarla ilk sayfalarda yalpalıyorsunuz. Ama sonrası. MUHTEŞEM. Ayrıca işimizi kolaylaştırmak için çok güzel de bir harita var! Haritalı kitaplara bayılıyorum, incelemesi çok zevkli değil mi?

Karanlık hüküm sürüyor ve halk sefalet çekiyor. Uzun yıllardır savaş devam etmekte ve çok kayıp verilmiş durumda. Krallık ise şaşırmayacağınız gibi bolluk içinde yüzüyor. Partiler, yemekler, mücevherler. Geç olsada gücü keşfedilen Alina bir anda Küçük Saray'a getirtiliyor ve her şey başlıyor.

Herkesin yerinde olmak isteyeceği durumda olan Alina, Karanlıklar Efendisi'nin yeni gözdesi, hiç uyumadığı kadar yumuşak yataklarda yatıyor ve gücünü keşfediyor. Karanlık Efendisi onun gözünü boyadığı gibi benim de gözüme boyadı! Yazar beni hiç beklemediğim bir anda yakaladı ve kalbime bıçağı sapladı. Her şey öğrenildikten sonra bile hala umudumu kesmemiştim senden Karanlık Efendi. Yazık ettin her şeye, aşkımıza :( -blogger burada sinir boşalması yaşar ve kendi kendine kahkahalar atmaya başlar-

Malyen'le olan ilişkisi gerektiği gibi etkilemedi beni hâlâ aklım Karanlık'ta.

Şaka bir yana kitapta bazı eksiklikler var ama yine de kitap çok güzel ve akıcıydı. Eksikliklerin ikinci kitapla düzeleceğini tahmin ediyorum.

Gölge ve Kemik yepyeni bir dünyaya adım atmak isteyenler için kusursuz bir seçim olucaktır. Karanlık, büyülü ve kudretli bir roman. Ben çok sevdim herkese tavsiye ederim. Okuyun, okutturun.

Puan: 4/5



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlar da ilginizi çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...