12 Kasım 2013 Salı

Carrie: Günah Tohumu| Film Yorumu


Stephen King'in ilk romanı olan Carrie, aynı zamanda yazarın okuduğum ilk romanı olma özelliğini taşıyor. Daha önce 1976 yılında vizyona giren Carrie, bu ay yeniden vizyona girdi. Ben de iki gün önce izleme şansı buldum. Öncelikle şunu belirtmeliyim ki Carrie'nin ilk çekilmiş filmini izlemedim, kıyaslama yapamayacağım.

King'in aynı adlı romanını kısa bir zaman önce okuyup burada yorumlamıştım. Gözlemlediğim kadarıyla filmde  kitaba oldukça bağlı kalınmış. Evet, günümüze uyarlanan yerler vardı ama bu kadar kitapla özleşmiş bir film izleyeceğimi düşünmüyordum. Kitap yer yer akıcı gelmemişti bana, arada olan makaleler hikayeden kopmama neden olmuştu. Film bu açıdan daha güzel geldi.

Erkek arkadaşım filme, korku filmi görme umuduyla girmişti ve ilk yarıda çok sıkıldı. Eğer korkma umuduyla gideceksiniz memnun kalmazsınız filmden. Genel olarak oyuncuları beğendim, Carrie'yi biraz daha tıknaz isterdim ama olsun bu haliyle de film gayet güzel.

Sonuç olarak film hoşuma gitti. Kendimi film yorumlayacak kadar bilgili görmediğim için fark ettiyseniz çok fazla ayrıntıya girmedim. Kitabını okumuş birisi olarak ben güzel vakit geçirdim, tavsiye ediyorum.

Hazır King'in romanlarından uyarlanmış bir filmden bahsetmişken, Sinema dergisinde yer alan En İyi 5 Stephen King Uyarlamasını sizinle paylaşmak istedim;



1. The Shining| Cinnet (1980)

2. The Shawshank Redemption| Esaretin Bedeli (1994)

3. Carrie (1973)

4. Misery| Ölüm Kitabı (1990)

5. The Dead Zone| Ölüm Bölgesi (1983)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlar da ilginizi çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...