8 Eylül 2013 Pazar

Göz- Stephen King | Kitap Yorumu

Uzuuun bir kafa tatilinden sonra herkese merhaba! Çok güzel kitaplar okudum, hepsinin yazıları hazır. Yavaş yavaş yayınlayacağım. İlk incelememle karşınızdayım.

****


Sonunda ilk Stephen King romanımı okuyabildim. Keşke daha önce cesaret etseymişim diyorum şimdi. Bende böyle güçlü duygular uyandırabilen, nadir yazarlardan biri oldu. Güçlü duygulardan kastım, sinir krizleri ve inanamamazlık. Carrie'nin yaşadıklarını okudukça sinirden kudurdum, insanlar çok acımasız.

Göz, King'in 1974 yılında yayınlanan ilk romanı. Bir kez beyaz perdeye de uyarlanmış bu romanı. Filmi izlemedim ama yapılan yorumlara bakarak uyarlama açısından pek başarılı olamamış.

Kitabın konusuna değinirsek; 

Carrie, herkesin dalga geçtiği, kendi halinde bir kız. Kendisiyle dalga geçenlere uyum sağlamak amacıyla annesinin bağnaz görüşlerine kendi kendine karşı gelmeye bile çalışıyor. Her şey Carrie'nin beden dersinden sonra duş alırken regl olmasıyla başlıyor. 17 yaşında ve ilk kez regl oluyor, işin komik tarafı annesi daha önce böyle bir şeyden bahsetmemiş ve kız kan kaybından ölüceğini sanıyor. Bunu gören sınıf arkadaşları onunla dalga geçmeye başlıyor ve Carrie'nin telekinesis yeteneği gün yüzüne çıkıyor.

Kitap aslında çok akıcıydı ama aralara serpiştirilmiş makaleler ve gazete yazıları çok hoşuma gitmedi. Hatta kitabın sonlarına doğru o kısımları atlamayı bile düşündüm. Yani kitapla ilgili tek sıkıntım bu oldu. Benim gibi Stephen King okumaya yeni başlayanlar için güzel bir alternatif olabilir. Zaten kısa bir kitap, okurken bir şey kaybetmezsiniz. Tavsiye ederim. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlar da ilginizi çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...